Annons:
Etikett07-länksamling
Läst 6428 ggr
[Jodine]
11/23/10, 4:34 PM

Kurser och Studios

Arabesque Belly Dance Academy

Lär ut Dark/Fusion Bellydance, Tribal Fusion, Orientalisk magdans för alla nivåer och Bellydance drilling.

Layali Orientaliska Dansakademi

Yoga, Bollywood, Orientalisk magdans alla nivåer, tribal, persisk dans. Har även en lärarutbildning.

Medborgarskolan

Har kurser i orientaliks dans lite varstans i Sverige

Kairo Bazar

Bollywood, orientalisk dans, egyptisk folklore, magdans för gravida, oriental fusion och "arabics" (belly dance workout)

Lena Helt

Folkuniversitetet

Erbjuder precis som Medborgarskolan kurser runtom i landet.

Hayati

Egyptisk dans och yogalates

Nadjas Orientaliska Dansstudio

Magdans, persisk dans, afrikans dans, latin fusion, raggaeton, balett, hiphop, danslek och dansteater.

Danskurser i magdans, bollywood, persisk dans, burlesque fusion, reggaeton och dancehall. Vi har kurser för både nybörjare och avancerade dansare.
  • Redigerat 4/22/21, 12:21 PM av Niklas
Annons:
[Jodine]
11/25/10, 9:34 PM
#1

Fyll gärna på med egna tips och hemsidor, har jag missat något, eller har de en egen hemsida? Meddela mig så dyker den upp här.

[Jodine]
11/25/10, 9:43 PM
#2

bellydanceboulevard.com har gratis onlinekurser, 12 lektioner sammanlagt, värt att kolla in. Finns även ett engelskspråkigt forum.

Tettelush
3/16/13, 9:10 PM
#3

http://www.youtube.com/watch?v=TwLJ3ecj9IE&playnext=1&list=PLEAA61F5A764A7563&feature=results_main

Mycket bra korta videos om olika rörelser. Väldigt lätt att följa och lära sig. :)

Maria Oriental
8/20/13, 5:36 PM
#4

Jag vill rekommendera min absoluta favorit Bia Bergström som undervisar på Dans Compagniet vid Fridhempsplan i Stockholm.
www.danscompagniet.se

Även Sabriye Tekbilek www.bellydance.nu är en fantastisk lärare!

För er som bor söder eller norr om Stockholm vill jag tipsa om de klasser jag håller:
Folkuniversitetet i Södertälje  www.folkuniversitetet.se/sodertalje 
Uppsala Danscenter www.uppsaladc.se
Kulturskolan Bredäng www.stockholm.se/kulturskolan (för barn och ungdomar 6-22 år).

Maria Oriental
www.mariaoriental.com

Eiyra
1/7/14, 5:44 PM
#5

I västerås finns orientalisk dans på Dansverkstan.

På dansverkstan finns tre orientaliska dansgrupper: nybörjare, medel och avancerad nivå! Vi dansar på Tisdagar! 

Vi har en fantastiskt duktig lärare, Annelie Hultvi, som pendlar från ekc i stockholm för att undervisa oss.

Funderingar? Fråga gärna!

www.anneliehultvi.com
www.dansverkstan.com

Upp till toppen
Annons: