Annons:
Etikett11-kläder-mönster-inspiration
Läst 2284 ggr
LinaN
12/23/10, 2:21 PM

Dansa med fotdon?

Hur gör ni? Dansar ni barfota eller med något på fötterna? höga klackar? mjuka tossor?

Jag läste på något ställe för några år sedan att det var bara prostituerade som dansade barfota. Vet inte om det ligger nån sanning i det?

Jag dansar dock i mjuka skinnskor/tossor som jag köpte på intersport då jag är nojjig angående fotsvamp, vårtor och annt… Sen upplever jag att de ger ett bra grepp mot golvytan.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
[Jodine]
12/24/10, 1:18 AM
#1

Jag dansar ofta barfota, dansar jag med strumpor blir det ofta så att jag halkar osv, men jag lär ju prova det med höga klackar nån gång ;)

Vad jag hört är det iallafall vanligt nu att man dansar barfota, hur det var förr har jag faktiskt ingen aning om.

Skogselva
12/27/10, 4:31 PM
#2

Jag har hört att man alltid dansat magdans barfota, för att vara nära moder jord.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

ullebulle
1/8/11, 1:48 PM
#3

Jag har dansat barfota tidigare, men har nu sytt om ett par gamla sockar som jag använder när jag dansar. Klippte upp dem och sydde fast en skinnbit som hamnar under trampdynan på framfoten. Hälen är bar. Tycker det är ganska skönt för det skyddar huden under foten, speciellt när man gör piruetter och likn..

Sökte på nätet efter dansskor och hittade lite olika varianter på sådana "skor". Alltså, en hudfärgad liten sak som bara sitter på framfoten, med en skinn- eller mockabit på undersidan som skyddar huden på trampdynan. Dessa är speciellt till för dem som dansar barfota, men som vill undvika att slita så mycket på huden under fötterna. Blir nog till att skaffa sådana så småningom. Än så länge duger de jag har sytt…

[Jodine]
1/8/11, 3:14 PM
#4

#3 Nra idé, jag dansar ju också barfota och har märkt att just under trampdynan blir det ofta förhårdnader och liknande som gör ont att gå på senare, så det kanske man skulle göra. Jag gillar itne att dansa i hela sockor eftersom man då oftast halkar omkring och inte får något  grepp om golvet, liksom. Så att ha hälen bar underlättar ju både det första och det andra ;)

Tove-
1/14/11, 11:32 PM
#5

Jag dansar alltid barfota, känns jättevingligt om jag har strumpor. Men det e klart att det svider lite när man övar på sina arabesquer (stavning?) ;D

Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

[JohannaGudinge]
10/18/11, 6:48 PM
#6

Jag dansar barfota. Tycker man får bra grepp om golvet då så man inte halkar liksom.

Annons:
Upp till toppen
Annons: