Annons:
Etikett01-traditionell-magdans
Läst 1914 ggr
LinaN
1/8/11, 6:46 PM

skillnad på stilar?

Hur ser man enklast skillnaden mellan olika stilar?

Vissa stilar utmärker ju sig oerhört med sina plagg, som tex "vanlig" tribal och sedan gothic tribal osv. Iaf där kan jag se skillnad på stilarna ^^

men tex vad skiljer cabarét-magdans ifrån burlesque och egyptisk magdans från turkisk?

traditionell från modern osv?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
[Jodine]
1/10/11, 1:51 AM
#1

Traditionell magdans och modern magdans är ju ganska olika, tribal fusion osv räknas som modern magdans, och cabaret/egyptisk osv räknas som traditionell.

Men cabaretstilen är den stilen som vi är vana att se, med de små topparna, höftskynkena osv, ursprungligen dansades magdansen i helt andra kläder. Men som jag har förstått finns det lite skillnad även i själva dansstegen, egyptian bellydance moves, egyptian bellydance, även om de inte är så jättestora skillnader.

Turkisk och grekisk då? Här är några videos jag hittade på turkisk respektive grekisk dans, egentligen skiljer det nog inte mycket mer förutom dansösen och musiken, men spklart, vissa steg är nog typiskt turkiska, egyptiska osv. Den grekiska stilen är ju betydligt snabbare, så vitt jag har förstått?

Burlesque magdans är en ganska ny grej, som de flesta inte tycker har med magdans att göra alls, där de blandar burleqsue (striptease) med magdans.

Upp till toppen
Annons: