Annons:
Etikett08-om-sajten-och-ifokus
Läst 2055 ggr
[Jodine]
2011-02-17 19:58

Funderar på...

…om jag skulle göra om magdans iFokus till bara dans.ifokus? Jag är ju dansare sedan innan och dansar bla bugg, swing och lindy hop, så om man skulle samla alla danser i samma sida, tänkte jag? Både pardans, solodans, etniska och orientaliska danser, tävlingsdans, osv? vad tycker ni om det? Magdansdelen kommer självklart finnas kvar, men då bara som en forumsgrupp. Känns som att det kan locka fler medlemmar så jag får upp aktiviteten lite ;)

Kommentera gärna, jag vill ju ha era ideer så jag kan göra sidan till den bästa på i.fokus! ;)

Annons:
Skogselva
2011-02-17 23:13
#1

Kanske, men jag vet inte, det är inte säkert - en del ämnen är svåra att hålla diskussioner i, de är mer sådana man läser. Tror dans kan vara ett sån't ämne.

Det får du nog avgöra själv. Men eftersom jag själv bara är intresserad av magdans så skulle jag nog bli avskräckt härifrån om det blev Dans i fokus.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[Jodine]
2011-02-17 23:29
#2

Jo, men det är ju samam sak med magdansen. Dans är svårt att diskutera oavsett vilken dans det är, har jag märkt. Inte många diskussioner på denna sida, alls nu, tycker jag. Magdansen kommer ju att finnas kvar, men man kommer att kunna diskutera all sorts dans, om man vill.

Skogselva
2011-02-18 00:13
#3

#2 Jo, jag förstod det, men jag skulle nog ändå bli avskräckt från sidan om magdansen hamnar i skymundan och alla andra danser som jag verkligen inte kan något om tar över. För det kanske blir väldigt många t.ex. lindyhoppare som hittar hit, då lär ju det dominera diskussionerna…

"You win some, you lose some" Flört

Som sagt, det är upp till dig hur du vill göra med ditt forum. Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Rita-S
2011-02-18 10:23
#4

personligen är det enbart magdansen som drog mig hit i går som ny medlem, blir detta en dans-sida överlag så kommer jag lämna sidan som favorit och kika in sporadisk för att läsa magdansbiten. Dock skulle sidan bli bredare och kunde locka fler andra medlemmar som är intrecerat i dans över lag.

Sen är frågan man borde ställa sig: Vill man fokusera på kvalitet eller kvantitet? Satt lite på spetsen betyder ju detta: är det mer viktig med siffran eller innehållet? Hur går man fram för att få en aktiv sajt som växer utan att det blir massor med innhållslösa trådar? Jag förmoder det är det sista du egentligen undrar; Hur få en bra sida med kvalitet som växer och frödas.

Du skulle absolut kunde få en sida som växer och med mycket trådar om du breddar temaet en del.
Men kvaliteten i trådarna blir svårt att påverka då det skrivs i dom av andra än dig och dina utvalda Medarbetare.
Med att bredda ämnet ökar även prosenten för "kan inte påverka" faktorer; Hur folk skriver på forumet och innehållet i trådarna.

Det är detta du måste  väga upp mot varann och se vad som blir bäst enligt dig som värd för din sajt, för i slutändan är det oavsett du som värd som beslutar vad du anser blir bäst för sajten Glad

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

ettlitetalias
2011-02-21 16:51
#5

Jag hittade hit igår och det var mer dans som ett generellt ämne än just magdans som drog hit mig. Jag vill börja dansa, men vet liksom inte vad än, och burlesk och pardanser intresserar mig också.

[Jodine]
2011-02-21 22:14
#6

Tack för alla kommentarer, även om det inte var tillräckligt mycket respons för att hjäla till, haha. Men alla har olika ideer,jag förstår ju att ni kom hit för magdansens skull, som sagt OM jag ändrar sidan kommer den att finnas kvar precis lika mycket som förr. Jag känner att det inte var sån stor "eftersfrågan" på ett sånt här forum, och tappar då lite intresset att fortsätta som Sajtvärd. Inte kul när ingen vill vara aktiv, inget illa menat till någon av er, beror nog lika mycket på mig själv.

Fortsätt gärna med ytteligare kommentarer och motiveringar, så ska jag fundera lite till, innan jag kommer med det slutgiltiga beslutet.

Annons:
Rita-S
2011-02-22 08:04
#7

#6 jag tog inte illa upp :) Men som jag sa är det nog lättare att få sajten att växa med ett bredare ämne, absolut, men det tilltalar inte mig personligen med mer dans-teman. 
Jag är ju värd själv på två sajter med relativt smalt ämne, den ena pga kort sesong och den andra bara är smal helt änkelt, jag vet hur svårt det är att få i gång aktiviteten på ett så smalt ämne då det är svårt att locka hit användarna!

Ett tipps kan vara att, oavsett om du behåller sajtens inriktning eller om du breddar inriktningen, söka upp bloggar runtom och läsa inlägg regelbunden och kommentera inläggen där och sen se till att länk finns till din sajt där. nästan alla bloggar har möjlighet att stoppa inn länk till hemsida när man kommenterar, utnyttja det! gör samma på klotterplank eller i gästbok på föreningars hemsidor till att göra det samma. 

Kom gjärna in på fibromyalgi iFokus och starta en tråd, magdans kan kanske vara något som kan vara till hjälp som träning för fibrisar, jag har iaf tänkt börja med magdans av just den anledning att jag hoppas det kan hjälpa mig med stelhet och smärta i rygg och höfter exempelvis!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Jodine]
2011-03-10 14:28
#8

Jag har funderat ett tag nu, jag vill utse en Medarbetare som kan ta över efter mig då jag inte känner att denna sida blev som jag tänkte mig och ingen här vill att jag breddar ämnet till dans. Är du inresserad så svara i ett PM, berätta lite om dina erfarenheter av magdans osv, så tar jag ett beslut om vem som får äran att a över sajten efter mig ;)

Jag kommer fortfarande stå som Sajtvärd och dyker in här då och då, men jag kommer inte att vara aktiv regelbundet ett tag.

Upp till toppen
Annons: