Magdans iFokus

Magdans

Etikett06-off-topic
Läst 1043 ggr
Tettelush
0

Alias / Artistnamn?

Är det någon här som uppträder och gör det under ett artistnamn? Eller som i allmänhet kallar sig något tjusigt som dansare, professionell eller ej?

I så fall, vad och varför valde du det? 🙂

Tettelush
0

Eller skulle du ens kunna tänka dig ett stage-namn? :)

Varga
0

Jag har ju inte Börjat uppträda ännu, och jag är lite kluven om jag ska uppträda under artistnamn eller inte… Mitt förnamn, Varga, är ju ganska ovanligt (och relativt lätt att komma ihåg) i sig liksom, samtidigt så har jag jättemånga olika namn jag skulle vilja leka med…

Jättekul tråd för övrigt, hoppas att fler hakar på! Hur är det med dig själv, Tettelush? ;)

Cordata
0

Jag skulle absolut kunna tänka mig ett artistnamn, när jag väl börjar uppträda :) Men jag tror att det blir i kombination med mitt förnamn, som är ganska ovanligt.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Tettelush
1

#2 Mycket fint förnamn! :)

Jag skulle gärna ha ett artistnamn! Känns kul att ha lite av en persona när man dansar :)

Varga
0

#4 Tack! :D

Ja, om man är blyg så kan man ju kanske dessutom "gömma sig" (även om det är fel ord, kanske…) bakom personan, för att göra det lite lättare att distansera sig. Även om magdans inte är en så "pinsam" dans så som till exempel burlesk kan vara (jag tänker då mest i affärssammanhang eller andra sammanhang där man helt enkelt inte vill att folk ska veta att man dansar eller liknande) så kan det vara skönt.

Det är ju en grej när man använder sitt eget namn, att det är mycket lättare och troligare att man bli igenkänd av folk faktiskt. Mitt namn är ju litegrann mitt varumärke också, det kan vara både kul och ganska så jobbigt, beroende på…

Tettelush
1

#5 Jag tänker likadant. Att man kan våga vara lite modigare, lite flörtigare eller vad man nu kan tänka sig när man uppträder som en Atira istället för en Anna. :)