Magdans iFokus

Magdans

Etikett: 08-om-sajten-och-ifokus
Läst 1805 ggr
[Jodine]
0

Vad vill du läsa om?

Ge mig lite tips och isnpiration angående artiklar, trådar, grupper osv. Saknas det något, finns det för mycket eller för lite av något ämne, och så vidare. Ge mig konstruktiv kritik så jag kan förbättra sidan! Glad

• Redigerat 2021-04-22 12:20 av Niklas
[Malin]
0

Det hade vart kul att läsa om olika sorters magdans (om det finns?)

[Jodine]
0

#1 Ja det finns en hel del olika sorter och stilar, jag har tagit upp lite av de olika, tribal/modern och de olika formerna av den traditionella  tex. Men det är ett jättebra tips till kommande artiklar, det ska definitivt komma upp så småningom =)

ullebulle
0

Jag är ganska intresserad av kopplingen mellan magdans och graviditet/förlossning. De fysiologiska och psykiska effekterna av att träna magdans under graviditet och/eller använda magdansrörelser under förlossning.

Som jag förstår det är väl de flesta som studerat magdansens historia överens om att dess rötter kommer ur någon form av födelse- och fertilitetsdans.

Här är en Youtube-film på ämnet. Bellydance for birth

[Jodine]
0

#3 Jo det stämmer, skrev väldigt lite om det i Grundläggande magdans, men det är helt klart värt att skriva en egen artikel i ämnet. Ska kolla upp det och se vad jag hittar.

[Starman]
0

Jag vill gärna veta vad som menas, exakt, med "gothic magdans".

mvh

- Starman

[Jodine]
0

#5 bra tips, gothic ingår ju i den sk moderna magdansen, så det kan komma ett samlat inlägg med gothic, fairy och tribal, eller uppdelat.

Dentroende
0

En tråd för musik hade inte varit så dumt. Man hittar ju rätt mycket på spotify. Amr Diab och Tarkan för de mer traditionella/poppiga varianterna. Ett annat alternativ för den Tribal fusion- inspirerade är albumet "Evolution: Tribal Fusion Belly Dance Music. Finns oändligt med magdansmusik där ute…

[Jodine]
0

#7 jag hade faktiskt en forumgrupp som hette musik, men tog bort den eftersom jag inte hade nåt att lägga in ;) Men det fixar jag nu på en gång!

[Jodine]
0

#5 Nu finns en artikel om Gothic Bellydance uppe på startsidan, hoppas du gillar den ;) Finns även lite videos i kategorin Film som du, och all andra, kan titta lite på.

[Jodine]
0

Kom igen nu, höj aktiviteten och ge mig tips på vad jag ska skriva ihop för artiklar. Kom ihåg att ni kan starta egna trådar om vad som helst i OT forumet!

Cordata
0

Kan du inte skriva en artikel om tips på hur man sätter ihop sin egen koreografi  Vad man bör tänka på och så :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!