Hur lär man sig magdans?
Hej! Jag vill verkligen lära mig magdans. Jag har aldrig provat det! förutom i skolan för man mst göra det på dansveckan.
Vet ni hur man lär sig magdans? Utan kurs för min pappa skulle aldrig betala..
Om jag var du skulle jag börja med att kolla klipp på youtube där dom har många grattis kurser :)
Min "favorit lista", finns dock ett hiphop klipp med, men det kan man ju alltid ignorera.)
Så är du inloggad kan du ju alltid kolla den, riktigt duktiga på att undervissa :)
Där finns även vidare länkar till andra klipp bland "Förslag" :)
Du kan också se om det kommer upp "pröva på kurser" där du bor, det hjälper förmodligen även om man är bra på att lära sig själv.
Good luck och välkommen! =)
Alltid Oavsett
Och just jhá, glöm aldrig, svikt i knäna :D Sådan otrolig skillnad om man har det mot om man är "stel" :)
Alltid Oavsett
Jag rekommenderar också att kolla på youtube, jag gjorde en tråd här om Neena och Veena Bidashas videor, de är väldigt enkla och pedagogiska, börjar från grunden. Tråden ligger under kategorin "Film".
Det bästa är ju dock att gå kurser eftersom en video aldrig kan ersätta en lärare, men har man itne råd eller möjlighet så fins det kanske inga andra alternativ, de är ofta dyra och kostar runt 1500 kr för tio gånger och då är inte tillfällena så långa. Webshoppen DiscLord har en hel avdelning med magdansfilmer som inte är allt för dyra, så vill man slippa knöla med youtube är det ett tips. Länken till sidan finns i länksamlingen.
Lycka till, hoppas du hittar nåt som funkar för dig! ;)
Definitivt kolla på youtube! Fastna inte i "how to-videorna", det är minst lika viktigt att titta på vanliga dansnummer också!
Om du bor i Stockholm (kanske finns på andra platser också, har ingen aning) och är under typ 20 år så kan du kolla kulturskolans kurser. Jag har dansat ca 1,5 år inom kulturskolan och är SUPERNÖJD! Tror inte att det är speciellt dyrt heller ;)
Men framförallt, ha kul! Hitta skön musik som du känner att du vill dansa till och improvisera! Dansa några gånger i veckan hemma och känn hur dansen liksom fastnar i dig!
Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/
Om du befinner dig i Stockholm den 1-5 juni i år, så kan du gå på Stockholm Bellydance Festivals gratis prova-på-klasser för nybörjare. Tror det är en varje dag.